ظرفیت کابین
نوشته شده توسط : آسانسورچی

رعایت نکات و استانداردها همچون تعیین ظرفیت کابین آسانسور هنگام طراحی آسانسور باعث می شود تا آسانسور به بهترین حالت طراحی شود و رضایت کاربران را به همراه داشته باشد. می توان گفت مهمترین بخش از طراحی آسانسور، تعیین ظرفیت آسانسور است. با تعیین ظرفیت کابین آسانسور می توان قدرت و سرعت آسانسور و نیز تعداد مسافرین قابل حمل را پیش بینی کرد. تعیین ظرفیت کابین آسانسور اغلب در مراکز تجاری و درمانی و ساختمان های بزرگ که تعداد تردد و دفعات استفاده از آسانسور افزایش می یابد، اهمیت بالاتری دارد. چرا که در این محیط ها درخواست برای انتقال تعداد افراد بیشتر در یک سفر، زیادتر می باشد.

عوامل موثر در ظرفیت کابین آسانسور

مساحت کابین آسانسور، بر مقدار ظرفیت آن اثرگذار است. بر همین اساس باید گفت که طراحی آسانسور بر اساس طراحی ظرفیت کابین آسانسور صورت می گیرد. در واقع طراح میبایست از حداکثر فضای چاه آسانسور برای طراحی بزرگترین کابینی که می توان بر اساس محاسبات آنالیز ترافیک آسانسور انجام داد، استفاده نماید. این نکته را در نظر داشته باشید که کلیه لوازم و قطعات آسانسور بر اساس ظرفیت کابین انتخاب و نصب می شود. یکی از قطعات اصلی موتور آسانسور است. پس چنانچه مساحت کابین بزرگتر از مساحت استاندارد شود، لذا میبایست موتور آسانسور بر اساس ظرفیت کابین آسانسور انتخاب و نصب گردد. به عنوان مثال اگر در ساخت انواع کابین آسانسور اشتباهی رخ دهد و اندازه ها تغییر کند و از مقدار مجاز تجاوز کند، موتور و سایر قطعات نیز تغییر خواهند کرد.

تعیین ظرفیت کابین آسانسور هنگام طراحی

همان گونه که در بالا اشاره شد انتخاب تعداد و همچنین ظرفیت کابین آسانسور یک ساختمان یکی از اصلی ترین تصمیمات ساخت و ساز ساختمان است. هرگونه اشتباه ممکن است موجب نارضایتی مسافرین شود و همچنین فضای مفید ساختمان هدر رود. یا ممکن است زمان انتظار طولانی شود که همه این موارد موجب زیان اقتصادی خواهد شد. لذا طراح آسانسور وظیفه اصلی در تعیین ظرفیت آسانسور را بر عهده دارد تا محاسبات ترافیک به درستی انجام شده و رضایت حاصل گردد. باید بدانیم ابعاد استاندارد کابین به میزان رفت و آمد و محل نصب آسانسور بستگی دارد و جهت جلوگیری از بار اضافه و فراتر از ظرفیت کابین آسانسور، میبایست مساحت کابین محدود گردد. از این رو توجه به ابعاد داده شده برای چاه و چاهک آسانسور، حداقل و حداکثر مساحت مجاز داخل کابین الزامی است





:: برچسب‌ها: ظرفیت , آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: